Vezani članci:
Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
'Država i mafija idu skupa kao igra i Kinder jaje'
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Novo na Liberalu:
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Europska komisija odlučila stati na kraj povoljnijoj kupovini preko interneta
PDV, cijene, novinari i njihovi stručnjaci
Trumpove prijetnje ipak imaju smisla: EU razmatra smanjenje carina na uvoz automobila iz SAD-a
Da su oni na vlasti, inflacija bi bila ne 5 nego 50 posto
Muskov DOGE već uštedio Amerikancima oko 1 milijardu dolara dnevno
Johan Norberg: 'Trump je nepredvidiv. Uvjereni protekcionist, ali još uvjereniji pregovarač'
Demokršćanski kandidat za njemačkog kancelara popljuvao Plenkovića i njegovu politiku
Trumpov sjevernoamerički rat carinama nije postigao ništa
Izbjeglice iz Venezuele u strahu od deportacije iz SAD-a: 'Rekli su da neće dirati legalne imigrante'
Inflacija u Hrvatskoj će ubrzavati jer javnost tako želi. Vlada radi točno ono što građani od nje traže
LGBT zajednica prosvjeduje zbog Mileijevog govora u Davosu. Evo što im je odgovorio
Liga protiv kukuruznog zakona - jedna od najambicioznijih političkih kampanja u svjetskoj povijesti
Kako bi EU trebala odgovoriti na Trumpove carine?
Lijeve ideologije su u pravilu osuđene na propast
Ekonomska politika protekcionizma: 4 najčešća mita
Trump najavio carine Kanadi i Meksiku. Rand Paul: 'To znači manje trgovanja i veće cijene'
Europska komisija financirala nevladine udruge za lobiranje zelenih politika u Bruxellesu
Trump optužuje EU za 'nepravedan tretman' zbog PDV-a. Je li u pravu?
Musk objavio plan suzbijanja inflacije u SAD-u. Plenković se ne bi složio
Na krilima pohlepe: Jutarnji list na kiosku u tri godine poskupio 56 posto
Europska komisija u Hrvatskoj dezinformira javnost o štetnosti nuklearne energije
Cancel Liberal!
Manifest odrasta, lanjski bestseller, pati od istih nedostataka kao i ranije kritike slobodnog tržišta
Trump ukinuo državnu podršku zdravstvenoj zaštiti transrodne 'djece' do 19 godina
Američki protekcionizam učinio Kinu većom: Zaobišli ograničenja i stvorili učinkovitiji model
Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja
Njemački poduzetnik u otvorenom pismu Musku: 'Zašto baš AfD? Imamo i boljih opcija'
U jeku inflacije Vlada objavila novo povećanje državne potrošnje - pola milijarde eura godišnje
'Ti si zao!': Pogledajte reakcije woke desničara na ideju o slobodnoj trgovini

Razumna ljevica shvaća da je Uber super


Piše: Mario Nakić
27.6.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Razumna ljevica shvaća da je Uber super


Piše: Mario Nakić
27.6.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Nije baš čest slučaj da se u hrvatskim mainstream medijima objavljuju protržišni tekstovi, a još je veća rijetkost kad ih inače lijevo nastrojeni novinari pišu i dijele. Još od početka nije mi bilo jasno zašto su se hrvatski ljevičari postavili protiv Ubera kad upravo Uber omogućuje jeftiniju uslugu kupcima i samozapošljavanje nezaposlenima. Dakle, ako pripadate svjetonazoru koji bi trebao biti na strani slabijih i siromašnijih, onda bi valjda bilo logično da budete sretni zbog takvih inovacija koje olakšavaju život i čine ga povoljnijim.

Međutim, Uber je prvo osudila Mirela Holy, bivša predsjednica ORaH-a, a potom su i ultraljevičarski portali financirani novcem poreznih obveznika, kao što su Forum.tm, Lupiga i ponajviše Novosti, napali ovu aplikaciju zbog navodnog izrabljivanja radnika i izbjegavanja regulacija. Mislio sam da je hrvatska ljevica totalno otišla u neki idiotizam gdje je sve što je dobro ustvari loše i treba ga zabraniti jer im smeta, ali nedavni događaji daju nadu kako nisu svi na ljevici ovako nerazumni.

Predsjednik SDP-a Davor Bernardić u intervjuu za Telegram pametno je izjavio da SDP mora "podržati jeftiniju i kvalitetniju uslugu za građane". Međutim, onda se malo zapetljao:

"Važno je da Hrvatska svima omogući poslovanje pod istim uvjetima. Moramo regulirati to tržište ili deregulirati taksi tržište. Nešto se mora napraviti jer ne možemo dozvoliti da jedni posluju pod jednim uvjetima, a drugi pod drugim."

Istina je da bi svi trebali poslovati pod istim uvjetima, ali Bernardić se, iz pozicije socijaldemokrata, uopće ne bi trebao pitati je li bolje rješenje deregulirati taksi ili regulirati Uber, zato što bi se regulacijom Ubera automatski povisile cijene pa to više ne bi bila tako "jeftina usluga za građane". Rješenje se, dakle, nameće samo po sebi kao jedina prihvatljiva opcija - deregulacija taksi usluga pa neka se natječu pod istim uvjetima s Uberom, samo što to još Bernardić treba shvatiti.

Međutim, to još nije ništa. Moram pohvaliti odličnu kolumnu autorice Merite Arslani objavljenu prije nekoliko dana u Expressu. Po nekim drugim tekstovima iste autorice može se zaključiti kako gaji simpatije prema maršalu i diktatoru bivše države, toliko da ga nije mogla izbjeći niti u naslovu teksta posvećenom Uberu. No, problematiku oko Ubera je pogodila "u sridu" pokazavši kako odlično razumije funkcioniranje tržišta.

Uber je 'dijete' modernog vremena, vremena startupa i ere u kojoj ljudi ne traže posao kod drugih, već ga stvaraju sami. Ovo drugo je razlog zbog kojeg su Uber i njemu slični često na meti uglavnom neopravdanih kritika – oni koji su navikli godinama raditi bez konkurencije na tržištu sada su u čudu jer je došao netko tko nudi isto, čak i malo bolje, za manje novca.

To je samo djelić, cijeli tekst je fenomenalan i možda čak najbolji tekst objavljen ove godine u nekom mainstream mediju. Još jednom preporučujem - pročitajte ovdje.

Njezinu je kolumnu danas na svom Facebook profilu podijelio Miljenko Jergović, novinar i književnik poznat po ultralijevim stavovima. Iskreno, drago mi je vidjeti da ima i razumnih ljevičara koji mogu razumjeti i podržati tržišne ekonomske procese.

Ako uzmemo u obzir da je premijer Hrvatske i predsjednik HDZ-a gorljivi protivnik Ubera, zagovaratelj zabrana i zapljena tuđih automobila, onda s pravom trebamo postaviti pitanje jesu li to "ljevica" i "desnica" u Hrvatskoj zamijenile pozicije. Jer iskreno, meni se više sviđa stav Bernardića i Jergovića nego Plenkovića i HDZ-a.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.