Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?

19.9.2021.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Faktograf promijenio službenu istinu: Od četvrtka Zagreb nema više uhljeba od Londona
Peterson o kanadskom premijeru: ʼKad pogledam Trudeaua, vidim Petra Panaʼ
Tko je kompetentan da ocjenjuje rad državnih i javnih službenika?
Hoće li šećerni porez smanjiti pretilost u Hrvatskoj? Evo što kažu znanstvena istraživanja...
Trump 1990: 'Da bismo pobijedili narko kartele, sve droge treba legalizirati'
Keep calm. Autoškole će pojeftiniti, evo zašto...
Kako je Estonija, među svim ex-komunističkim zemljama, jedina uspjela iskorijeniti korupciju
Top lista populista (izdanje EU izbori 2019.)
Zašto ću podržati referendumsku inicijativu Živog zida
Kako smo uspjeli, objavivši znanstvena istraživanja i činjenice, razljutiti ljude u Saboru i Vladi
Isprika čitateljima i Anki Mrak Taritaš
Najveće američke kompanije reagiraju na poreznu reformu: Podižu plaće i radnička prava
Tek kad s Jelačićevog trga budemo mahali zastavama Estonije, znat ćemo da su promjene na vidiku
Ljudi moraju naučiti da njihove vrijednosti mogu biti povrijeđene
Hoće li se Index i Jutarnji ispričati zbog širenja panike?
Uspjeh Jeffa Bezosa je dokaz da slobodno tržište nagrađuje hrabre
Jokić bi djecu učio plagiranju, prostačenju i seksizmu: ʼDobro je dok su našiʼ
Skandinavija je ozbiljno skrenula ulijevo, ali najzanimljivija je nova premijerka Danske
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Capak: Od 6.932 novozaraženih, cijepljeni čine 75%; sljedeći dan demantirao sam sebe

Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?


PIŠE Mario Nakić

Hrvatska nema kvalitetni turizam - to je stara mantra koju mediji ponavljaju iz godine u godinu, slično kao i ona da se "ne gradi dovoljno tvornica". Pritom se upire prstom u Vladu i očekuje da ona preuzme upravljanje turizmom, što je isključivo stvar privatnih poduzetnika, ili da barem "bolje izregulira", što u praksi znači da učini smještaj skupljim.

Na Telegramu je tako danas osvanuo članak koji potpisuje Marko Repecki, naslovljen: "Hrvatska je ove godine nadmašila konkurenciju u turizmu, ali ne zbog poboljšanja kvalitete. Kad ćemo konačno ponuditi više od sunca i mora?". Jasno je, Repecki je pošao od pretpostavke da je kvaliteta hrvatskog turizma slaba. Ali kako je došao do tog zaključka? Nikako, to je njegova osobna konstrukcija, potkrijepljena apsolutno ničim.

I sam Repecki u svome tekstu priznaje da je Hrvatska ove godine pomela konkurenciju, ali, žali se Repecki, "to nije zbog poboljšanja kvalitete". Postavit ću sad jedno logično pitanje: tko je mjerodavan da ocijeni kvalitetu neke usluge? Svakome tko razumije osnove ekonomije, odgovor je jasan: kupac. Dakle, gosti, odnosno korisnici turističkih usluga, jedini su mjerodavni ocijeniti je li ta usluga kvalitetna ili ne. Ako gosti dolaze u velikom broju, i pogotovo ako se nakon prvog posjeta opet vraćaju u Hrvatsku, znači da hrvatski turizam nudi kvalitetu koja zadovoljava njihove potrebe i želje.

Osim toga, na popularnim online servisima za globalni turizam i putovanja, Hrvatska redovito kotira pri samom vrhu, tako da Repeckova žalopojka nema previše smisla. Ako izuzmemo činjenicu da su koncerti bili otkazani zbog mjera donesenih nakon zahtjeva medija (uključujući Telegram), sadržaj koji hrvatski turizam nudi odgovara željama gostiju. Na tržištu je ponuda uvjetovana potražnjom.

Kad Repecki pita "Kad ćemo konačno ponuditi više od sunca i mora", postavlja se u ulogu nekog centralnog planera ili zaziva centralnog planera. Nismo "mi" oni koji nudimo sadržaje nego poduzetnici koji se time bave. Ako gospodin Repecki i dalje smatra da hrvatskom turizmu nedostaje kvalitetnog sadržaja, nitko mu ne brani da osnuje tvrtku i ponudi turistima sadržaje za koje on smatra da im nedostaju. Ako je u pravu, to će biti pun pogodak i brzo će se obogatiti. To bih ujedno odgovorio svakome tko se žali na kvalitetu hrvatskog turizma. Mnogi od njih redovito ljetuju na Jadranu i objavljuju vesele fotografije na društvenim mrežama. Na tim fotografijama uopće ne izgledaju nezadovoljno. A onda dođu u redakciju, sjednu za računalo i napišu standardnu žalopojku kako država treba nešto napraviti.

Iza nas je iznimno uspješna sezona, srušen je rekord u turističkoj potrošnji i to bi trebala biti dobra vijest. Ali novinarima, koji su navijali za propast sezone još u srpnju, to nikako da sjedne. Hrvatska ima tu sreću da se nalazi na top lokaciji i naš turizam nikakvi medijski napisi niti politika ne mogu uništiti. U to smo se još jednom uvjerili ove godine.

 

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
Ocijeni članak
UKUPNA OCJENA
1
2
3
4
5
Ocjenjivanje sadržaja omogućeno je samo članovima Udruge Liberal.hr. Učlanite se - kliknite ovdje - da biste mogli ocjenjivati tekstove i dobili pristup drugim dijelovima portala za članove.
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: